De Corner.

22 november 2020 18:15

THE CORNER.
HOOFDSPONSOR: W. STEENVOORT LUCHTMECHANIEK & MONTAGEBEDRIJF.

Het boek van het jaar, met daaraan verbonden de NS prijs, is deze week bekend geworden. De NS sponsort dus en als je een keer gratis wilt reizen met de trein moet je nú een boek kopen. Nu zijn er veel stilte coupés, lekker rustig en geen vertraging, al zou je dat wel willen met een goed boek

Eén van de boeken die voor die prijs is genomineerd is van Herman Flinkers met als titel; Cursus om teleurstellingen te voorkomen is wederom uitgesteld. Dat is toch gewéldig. Natúúrlijk zit er ook een voetbalboek bij de nominaties; Basta van Marco van Basten. Die ga ik vragen voor onder de kerstboom en denk wel dat ik die krijg. Het lijkt mij een goed vakantieboek, dat duurt trouwens nog wel even. Misschien krijg ik ook dat boek wel van die Martin Meiland, dát zou wat zijn!

Het boek van Barack Obama is wél interessant, maar dat is alleen in de Engelse vertaling te verkrijgen en dat is lastig lezen voor mij. (Momenteel ben ik een boek aan het lezen; Alleen de bergen zijn mijn vrienden. De hoofdrolspeler, een migrant, maakte een verkeerde keuze. Hij wordt gevangen gehouden, in Australië, en de verschrikkelijke gebeurtenissen daar schrijft hij stiekem, in codetaal, op zijn mobiel. Die wordt de gevangenis uit gesmokkeld en wordt het allemaal wereldkundig. Een héél goed boek.)
Ik las ook ergens dat het lastig wordt om te kiezen om wel of niet te gaan voetballen in Qatar? De bouw van de stadions, voor het WK 2022, in november!!, wordt hoofdzakelijk gedaan door arbeidsmigranten, die het niet al te best hebben daar. (Zelfs wíj willen geen migranten als buur hebben in Westland.)

Moeten we daar dus eigenlijk wel heen gaan of ben ik dan een roepende in de zandbak. Maar ja, in '78, toen de dwaze moeders  gilden en schreeuwden om aandacht en actie, gingen we ook. Als we zeker weten dat Memphis Depay in de laatste minuut  binnenkantpaal de winnende binnenschiet, dán gaan we. Wáár gaan we trouwens heen met dat vaccin? Het gaat er aankomen, het  is onderweg. In de wandelgangen heb ik vernomen dat álle selectiespelers + alle stafleden van de selectie van SC Monster geprikt gaan worden omdat zowel team 1 als team 2 nog stééds bovenaan staan op de  ranglijst.

Een kadootje van de FeVoWest, die staan nu ook op non actief en willen op deze manier toch van zich laten horen. De organisatie is in handen van onze eigen Frans Gommers, die óók, met succes, heeft mee geholpen bij het onderzoek. Hij wist de uitslag al láng maar moest het onder zijn pet houden. Als er spelers zijn die flauw gaan vallen door zo'n prikje worden zij opgevangen door Kirsten Herstel. Zij brengt je dan weer bij je positieven, óf niet, dat ligt er aan hoe lang het duurt, d.m.v. mond op mond  beademing. Uit veiligheid is dit mét mondkapje. Het prikken is vrijwillig, de mond op mond beademing is verplicht!
Er is echter één uitzondering, en die geldt voor Cees S. Dat heeft een speciale reden. Het is nog niet bekend of het vaccin bijwerkingen heeft en wij nemen níet het risico dat onze Cees ander gedrag gaat tonen door die prik. Mogelijk kan hij niet tegen prikken en valt hij flauw. Dan moet Kirsten optreden en wat gebeurt er dan met Cees? Beter om hem niet te prikken dus.

Weet je nu al welk boek er gewonnen heeft?
De meeste mensen deugen, van schrijver Rutger Bregman. De meeste mensen deugen dus, gelukkig, maar er zitten ook dwazen tussen. Ik ken er wel een paar en kom ze soms tegen. Mijn kameraden zijn af en toe ook in het warretje en gelukkig zie ik ze nog regelmatig. Vandaag is alles weer besproken over de problemen in deze bizarre tijd. De toeslagenaffaire bij de belastingdienst, één van de gezichten van de overheid! De tegenreacties van de bewoners tegenover  landgoed Watergat over de  bouwplannen in dit natura 2000 gebied. Over de zeespiegelstijging bij Ter Heijde, wat natuurlijk belangrijk is voor de snoek en karper vissers.  Natuurlijk hebben we het ook gehad over de mensen in de zorg en dan met name in de mantelzorg, want laten we welzijn, dat is heel pittig en zwaar. Als laatste punt -  ingekomen stukken - zijn we het vlak voor tijd eens geworden over het volgende. Wij vinden dat de kippen, die bij de Kuip rond scharrelen, moeten blíjven. Koekoelekoek! Zo, nu ga ik weer lekker lezen.
Het was een mooie dag.   o-j