“Monster overklast Esdo en wint met 1-5”

GSC ESDO 3

Sportclub Monster 4

2e klasse E

16 december 2023 15:30

M. Gerritsen

Sportpark Escamp I GSC ESDO
Hengelolaan 600
2544GJ
'S-GRAVENHAGE
tel. 070-3311094

Een verhit potje in Den Haag tegen Esdo. Het zou de kop kunnen zijn van iedere wedstrijd tegen deze gasten die gespeeld wordt op het terrein van Esdo zelf. De ploeg beschikt over handige gasten met een kort lontje of helemaal geen lont. Jammer genoeg moeten deze wedstrijden ook gespeeld worden. De boodschap was: 3 punten meenemen en wegwezen daar.

Monster begon om 15:30 in de volgende opstelling: Voskamp, David, Ersin, Bob, Wessol, Ark, Leon, Peer, Frankie, Bas en Chris. De start was er eentje om in te lijsten, want de ploeg uit Monster stond na 10 minuten al met 2-0 voor. Eerst wist Bas raak te koppen uit een goede voorzet van Ersin. De bal was volgens heel Esdo buitenspel, maar de KNVB scheidsrechter stond op 1 lijn en zag dat dit niet het geval was. De volgende aanval was ook direct raak. Remco speelde de bal snoeihard in op Bas die de bal handig liet vallen op Peer. Laatstgenoemde wist te zigzaggen tussen de 2 centrale druktemakers uit Marokko om vervolgens droog af te drukken in de hoek.

De keeper van Esdo, die overigens meer deed denken aan de plaatselijke shoarmaboer dan een goede keeper, hoorde de bal alleen maar. Frank was aanwezig en zocht in balbezit veel de 1 tegen 1 actie. Zonder bal hielp hij de ploeg met veel gemaakte vuile meters. Aan de andere kant was Chris begonnen aan een verdienstelijke wedstrijd. Rustig aan de bal en bereid om hard te werken voor de ploeg. Bas speelde voorin vooral als rustpunt. Kaatsen, bal vasthouden en constant bezig met de voortzetting van het spel. De scheidsrechter kreeg het ondertussen zwaar te verduren. Iedere beslissing werd openlijk afgekeurd en de duels werden pittiger.  Remco en Leon werkten het snot voor hun ogen tegen de handige spelers op het middenveld. Aan de bal zijn het voetballers van de straat.

Zonder bal zijn het vooral slechte verliezers. Zo kregen zij een penalty die meer gegeven werd uit angst dan dat het een penalty was, maar zij moesten nog wel even Voskamp passeren. Een keeper die zomaar een jaar of 40 al in de goal staat. Het is altijd fijn om hem in het doel te hebben gezien zijn ervaring en coaching, maar dat hij nog een uitstekende reflex heeft weet de spits van Esdo nu ook. De penalty werd uit de hoek geranseld en de stand bleef 0-2. Wessol herpakte zich na vorige week uitstekend en bezorgde de linksbuiten van Esdo een bijzonder vervelende middag. Ersin en David hielden het centrum onder controle. Jammer is wel dat er nog een tegengoal viel. Een schot die vanachter een hoop benen tevoorschijn kwam trof doel. 1-2. Rust.

In de rust gaf Bob aan het even goed te vinden. De avond ervoor goed gedronken zoals wij dat kennen van hem. Het pijpje was leeg na hard gestreden te hebben. Niels verving hem. Wessol maakte vanuit teambelang plaats voor Karel. Inmiddels stonden de lampen aan op het al donker geworden sportpark van Esdo. De subsidie vanuit de gemeente had niet helemaal zijn werking, want 2 lampen deden het niet, want Niels stond in het donker. Het is niet dat er niets geschreven kan worden over zijn spel, maar het was simpelweg niet te zien daar. Af en toe dook er wel een speler daar het gat in, maar kwam Niels met de bal weer terug het licht in. Goed teken zullen we maar zeggen. Karel bleek wel het niveau wel aan te kunnen en zorgde voor dreiging aan de linkerkant. Frank was de baas op rechts.

Chris die op 10 ging lopen speelde zuinig aan de bal en bleek zonder bal nuttig te zijn voor de ploeg. Het blok Remco en Peer speelde solide. Monster kreeg een vrije trap en dat zou een klus van Peer zijn. Vanuit een moeilijke hoek werd de bal over de 1,50 brede en lange keeper gekruld in de kruising. 1-3. Bas die af en toe moest springen voor de tackles en onnodige duwtjes zetten de mannen aan de zijkant aan het werk. David was achterin degene die de duels aanging en ze vrijwel allemaal won.

Remco wist een afgeslagen bal hard binnen te schieten en zo gaf het scorebord 1-4 aan. Monster kon uitlopen naar een hoge score, maar daar werkte de grensrechter niet aan mee. Frank vertrok vanaf eigen helft, maar werd teruggefloten. Karel werd hard gevloerd in de zestien, maar de scheidsrechter durfde niet. Commentaar kreeg hij niet. De mannen uit Monster begrepen het wel. Als je komt om een leuk potje te fluiten dan is deze middag een lelijke vergissing geweest. Alsof je tegen het kind zegt: we gaan naar drievliet, om vervolgens bij de tandarts te belanden. Peer werd nog hard geraakt en dat was 5 flats verder ook te horen. Toch nog een penalty.

Deze werd genomen door Maus Voskamp. Onberispelijk werd deze bal binnengeschoten. 1-5 en daarmee was het verweer van Esdo gebroken. De scheidsrechter mocht nu wel affluiten en lekker feestvieren met Monster was de opmerking van de spits. De beste man had een gele kaart gescoord en een penalty gemist. De scheidsrechter floot inderdaad af en zo kon Monster doen waarvoor het kwam: de 3 punten halen en wegwezen. Voetballen, de leukste bijzaak die op sommige sportparken toch nog als een verplichting kan aanvoelen. Ach, de ploeg heeft hem gehad en gaat als 4e de winterstop in. Een prestatie waar goed mee te leven valt. In januari staat er een trainingskamp op het programma, maar eerst nog even de maand december netjes afronden. Iedereen vanuit hier fijne dagen gewenst en een prettig uiteinde !

1000037585.jpgKlik op naaststaande Mp4 link voor een filmpje.  1000037506.mp4