Sportclub Monster - Neptunus-Schiebroek 3-0

2681HN
MONSTER
tel. 0174-245723

Het roemruchte Neptunus overleeft door een fusie met Schiebroek aan te gaan en Rotterdam West aan de Schie te verlaten voor Noord. Nu op een gezellig sportcomplex ingesloten tussen sportinstituten als VOC en HC Rotterdam. De club met het mooie traditionele shirt (marineblauw-wit verticaal gestreept) en een zwarte broek. Waar de wedstrijden jarenlang 5 minuten te laat begonnen omdat trainert en sporticoon Robbie Jacobs met zijn gerespecteerde leeftijd, 100+ gewicht en geringe lengte van de kleedkamer naar de overzijde begevende dug-out moest waggelen.

Dichterbij hun habitat komen de Godenzonen van de zee dit seizoen niet. Hun God liet het regenen en waaien. Maar de ‘Claret & Blue-strijders’ uit Monster (geboetseerd uit kassenbouwers, tuinders en strandjutters) zijn stormproef en achter de duinen bijna onverslaanbaar.

De wedstrijd begon afwachtend door 2 goed georganiseerde ploegen. Neptunus gokte op de compacte defensie, vanuit daaruit snel de snelle spitsen te bereiken en de bestudeerde opbouw van Monster verstoren. Maar na 15 minuten slaat hun noodlot toe, een ingooi naar Jesper Warbout op de achterlijn een blinde voorzet precies voor de voeten van Jordi Van Maanen die verwoestend uithaalt en de keeper Marco Smits kansloos laat: 1-0. Als je in de hoek zit waar de klappen vallen! De eerste helft speelt gelijkwaardig af. Neptunes is niet echt krachtig en krijgt precies een kansje buiten het strafschop van Paul Hoekstra, welke keurig als corner verwerkt word door Willem-Jan Broch. Net voor rust kwam Monster dichtbij een doelpunt na een indraaiende voorzet van Kirill Slutskyy op Jesper Warbout wiens kopbal onderkant lat uit het doel spat.

De tweede helft willen de gasten wat forceren door meer naar voren te spelen. Daar blijkt hun zwakte want hun restverdediging was weg en in de 49e minuut uit de omschakeling een overname van Bo Olsthoorn die vervolgens circa 40 meter overbrugt met bal aan de voet. Vervolgens Kirill Slutskyy aan het werk zet die op zijn beurt met een subtiele voetbeweging Youri Riepe vrij voor de goal krijgt: 2-0. In het verloop van de wedstrijd wordt er gewissseld, Jurgen Warbout voor jongere broer Jesper Warbout. Neptunus probeerde het te forceren, echter steeds door het midden waar de fysiek sterke Monsterse verdediging onder leiding van Ruben de Groot wel raad mee weet en meer dan een te zachte kopbal op doel en doelpoging van links welke knap gepareerd werd door keeper Willem-Jan Broch komt Neptunus niet. Na weer een perfecte omschakeling stoomt wederom Bo Olsthoorn op, speelt Kirill aan met weer een splijtende steekpas op Jordi van Maanen welke zijn lichaam voor de verdediger zet en knap afwerkt in de linkerhoek: 3-0. Trainer Mark Dijkhuizen brengt Andreas van Harinxma voor Kirill Slutssky en Chiel van den Bos voor Keke Stam. De kansen voor Monster stapelen zich op maar gescoord wordt er niet meer. En de laatste wissel is Max van Ruijven 17 jaar oud en maakt zijn debuut in Claret & Blue. De zonen van de God van de zee verslagen en zullen alle zeilen bij moeten zetten om dit seizoensdroge voeten te houden.

Opstelling Sportclub Monster: Willem-Jan Broch; Vince Franken, Bo Olsthoorn, Ruben de Groot, Keke Stam (Michiel van den Bos); Bink den Brabander, Bas den Brabander, Youri Riepe (Max van Ruijven); Kirill Slutskyy (Andreas van Harinxma), Jordi van Maanen, Jesper Warbout (Jurgen Warbout).

Kijk hier voor (bijna) alle doelpunt foto's en Kijk hier voor hoe dit alles eruit ziet van achter de doellijn.

Voor de pupillen van de week kijk hier.