“Monster struikelt over Duno en zet titelaspiraties in de ijskast”

Sportclub Monster 4

DUNO 2

2e klasse E

2 december 2023 14:30

B. Ismaili

Sportpark Polanen
Duyvenvoordestraat 56
2681HN
MONSTER
tel. 0174-245723

Monster 4 moest aantreden tegen de reserves van Duno. Makkies bestaan niet in de reserve 2e klasse, maar feit is wel dat Monster bovenin speelt en Duno lantaarndrager is. Toeval was dat het 1e elftal van Duno was afgelast en zo kon het team flink aangesterkt worden.

Monster trad aan in de volgende opstelling: Jacob, Bob, David, Ersin, Wessol, Florian, Ark, Peer, Frankie, Bas en Timmie. Op veld 6 floot de scheidsrechter om half 3 en zo mochten de mannen de strijd aangaan voor de belangrijke 3 punten. De beginfase was rommelig, maar wel eentje waarbij Monster het meest gevaarlijk was. Frank werd op avontuur gestuurd door Peer en zag zijn schot gepakt worden door de keeper. Wessol speelde op zijn vertrouwde linksback positie en was aanwezig. Veel strakke inspeel passes en waar nodig klapte hij erboven op. Een kleine overtreding in het centrum van de defensie leidde tot en vrije trap voor Duno. Deze bal wel knap ingeschoten via de binnenkant van de paal. Monster liet zich niet gek maken en ging door. Timmie speelde een knappe pot en was dreigend. Legde een bal goed terug, maar Bas schoot in de handen van de keeper. Remco die altijd belangrijk is als aanjager kwam uit op rechts en schoot de bal richting de gymzaal van de basisschool achter het doel. Bob wist uit een corner knap op goal te schieten, maar de goed spelende doelman van Duno wist deze te keren. Een schitterende aanval waarbij Remco Timmie vond schoot laatstgenoemde knap binnen met een volley via de binnenkant van de paal. 1-1. Er waren gigantische ruimtes, maar Monster speelde niet zoals zij kunnen. Bas speelde daarentegen wel een belangrijke rol voorin, maar vond het doel niet. Ook Frank miste scherpte ten opzichte van zijn eerdere optredens. Peer wist Tim nog 1 op 1 te zetten, maar wederom kwam de keeper van Duno als winnaar uit de strijd. Rust.

De 2e helft ging Monster ervoor, maar het was moeizaam. David en Ersin hadden het goed op orde achterin. David die absoluut de beste van het veld was probeerde als captain zijn ploeg mee te nemen, maar het doelpunt viel maar niet. Peer zijn schot werd na een hoop kappen en draaien gekraakt. Frank die op de keeper afging en breed speelde op Timmie zag de kans verprutst worden. Bas was gewisseld in de rust en werd hoognodig gemist. De wissels hadden niet het gewenste effect en de wedstrijd stevende af op een gelijkspel. Toch kwam daar nog een doelpunt. Na geklungel achterin werd de bal onderschept en direct voorgegeven waardoor de spits van de hagenezen de 1-2 op het bord zette. Kort daarna floot de leidsman voor het eindsignaal. Onwijs jammer dat het eigen hoge niveau van afgelopen weken niet gehaald kon worden en ook wel pech dat uitgerekend Duno spelers kon lenen van het 1e elftal. Zonde maar niks aan te doen. Volgende week wacht Scheveningen en wil Monster nog iets betekenen voor de bovenste plekken zal het echt moeten winnen. Het kratje van wessol smaakte uitstekend. Succes volgende week!