“Monster 4 speelt 3-3 in een vermakelijke wedstrijd tegen Lyra"

Sportclub Monster 4

LYRA 3

2e klasse E

18 november 2023 14:30

M.M.A. Al-Sharabi

Sportpark Polanen
Duyvenvoordestraat 56
2681HN
MONSTER
tel. 0174-245723

Monster is weer even vrij geweest, maar gelukkig stond er weer een leuke pot op het programma. Op veld 6 werd afgetrapt door de prima knvb scheidsrechter voor een goede pot voetbal. Monster startte in de volgende samenstelling : Maus, Wessol, Ersin, David, Melvin, Peer, Ark, Chris, David Ruiter, Bas en Frank. Het regende behoorlijk hard, maar dat weerhield beide ploegen niet om gas te geven op de manier zoals menig voetballiefhebber graag ziet. Maus gaf met al zijn ervaring boodschappen door aan zijn verdediging.

Wessol beet zichzelf vast in zijn slimme tegenstander, tevens aanvoerder van lyra 3. Ersin had wat opstart problemen, maar herstelde zich snel. David was verdedigend meedogenloos en laat aan de bal steeds vaker zien gegroeid te zijn. Melvin die aantrad als linksback vocht zijn duels uit met een vleugelspeler die ook al wat wedstrijdjes in het 1e had gespeeld eerdere jaren. Monster kwam goed voor de dag. Zeker aan de bal waarin het middenveld Chris, Ark en Peer een belangrijke rol speelde. Er werd goed gecombineerd maar ook gestreden voor iedere meter. Voorin speelde Bas een prima pot als aanspeelpunt en doken Frankie en David om en om de ruimtes in.

Monster had aan de bal het meeste te vertellen, maar toch kwam lyra op een voorsprong met 0-1. De meedogenloosheid die soms nodig is tijdens het verdedigen ontbrak en de goede spits van Lyra schoof de bal tegen de touwen. Monster was daar niet van onder de indruk en bleef doorgaan met waar het al mee begonnen was. Remco had een afstandsschot waarbij de bal centimeters naast ging na een snel genomen hoekschop van Frank. David Ruiter stichtte een hoop gevaar, maar wist niet door te dringen tot het zestienmeter gebied. De wedstrijd ging op en neer en het was een tempo die de ploeg dit jaar nog niet eerder had ervaren. De bal kwam na goed samenspel bij Bas uit aan de zijkant. Een slimme bal tussen de verdedigers door van de roodhemden kwam bij Peer eruit. Met zijn rug naar de goal toe zette hij de verdediger op het verkeerde been en schoot hem uit de draai onberispelijk binnen. 1-1.

Ook Lyra liet zich niet kennen en zette daar goed voetbal tegenover waarbij de middenvelders een hoop beweging hadden. Complimenten naar Chris, Frank en David Ruiter die veel vuile meters maakten om de ploeg te helpen. Genoeg bleek het niet te zijn, want wederom na weifelend optreden wist de spits voor zijn man te komen en de 2e goal te maken voor lyra 3. Zonde voor Monster, maar klasse van lyra. Scherp voor de goal al raakte zij ook nog een keer de paal. Melvin kreeg aan de zijkant veel de bal en maakte vaak de goede keuze. David dekte door waar het kon en stuwde de mannen voor hem naar grotere hoogte. Toch was de stand 1-2 voor Lyra bij rust.

Na rust presenteerde Monster zich als een waar samba elftal waarin de hoogstandjes zich snel na elkaar opvolgde. De hakjes van Bas, de passies van Ark en Chris, het draaien van Peer, de acties voorwaarts van David Ruiter en Frank, de duels van Wessol en David en dan nog de inspeelpasses van Melvin en Ersin. De ploeg maakte er een waar spektakel van. Peer kwam na een goede actie uit voor zijn linkerbeen, maar het schot werd gekraakt. Frank schoot een bal richting de verre hoek, maar helaas voor hem net te hoog. Ersin liet Monster 4 wel juichen door een afgeslagen corner geweldig in te schieten in de linkerbovenhoek binnenkant paal. 2-2. Monster drukte door, en hoe. Veel samenspel waarbij 1 keer raken het recept was en steekpasses om de buitenspelers aan het werk te zetten.

Bij een hoekschop reageerde Ark het snelste en schoot met een volley de 3-2 op het bord. Het was genieten geblazen. Melvin werd bedankt voor de bewezen diensten en werd gewisseld voor Danny. David Ruiter ging eruit voor Timmie. Danny kleunde er ieder duel in waar Timmie vooral waarde had door zijn diepte acties. Bij een van die acties werd hij op de keeper afgestuurd. Peer liep mee en Tim zag het wel, maar de bal perfect daar krijgen was net teveel gevraagd op dat moment. Een pluim voor iedereen die heeft gespeeld, want er werd gevochten voor iedere meter. Lyra wat toch wel een uitgebalanceerde ploeg heeft voerde de druk op. Steeds meer ballen kwamen in de buurt van de sterk keepende Voskamp. Wel zuur dat hij 10 minuten voor tijd toch viel, 3-3. Ging de wedstrijd dan uit als een nachtkaars? Zeker niet.

Frank werd weggestoken en kwam knap de zestien in waarbij hij 2 verdedigers te slim af was. Hij ging naar het kunstgras na contact, maar de goed leidende scheidsrechter zag er geen penalty in. Frustratie bij de thuisploeg, maar verder niets aan te doen. De 2 ploegen hebben reclame gemaakt voor het amateurvoetbal en konden allebei prima leven met een gelijkspel. Wanneer dit tegen de andere ploegen opgebracht kan worden zijn er weinig tegenstanders die punten gaan afsnoepen van dit Monster 4. Er zijn nog 3 wedstrijden te gaan tot de winterstop ingaat en er een trainingskamp op het programma staat. Over een weekje is de ploeg vrij, geniet ervan!

net-bal.jpg